tisdag 1 september 2009

Boende...

Hm. Flesta av månadens räkningar är betalda och jag sitter återigen och funderar över min boende-situation, skulle man kunna bo billigare, bättre, bekvämare någon annanstans?

Eller är det bara så att det är bekvämast att bo där man bor och det är därför jag har blivit kvar här i tre år nu...?

Boendekostnad / månad (ungefärlig beräkning)

Hyra - 3689:-
Bilplats - 150:-
El - ~250:-
Telefon - ~299:- (inkl mobil)
Bredband - 299:-
Försäkring - 150:-

Summa summarum: ~4837 kronor för boendet... Då har jag en bostadsrätt på 51kvm i Matfors... Fan. Någon som har några idéer? *ler*

4 kommentarer:

  1. Du skulle ex. bo billigare i en 2,5 a i skönsmon, haha ;) Hyra med bilplats 3035 kr...

    SvaraRadera
  2. Den kommer att sättas ut för 240 000 skulle jag tro, men med en snabb affär blir det 230 000. Sugen ;)

    SvaraRadera
  3. Tomas. Det är inte okej att betala 3689 för en lägenhet i Matfors. Även ifall det må vara "centrala" matfors, så är det fortfarande landsbygden och inte okej. Såvida du inte bor i en herrgård.

    Gör nu som Tina säger och köp hennes lägenhet på skönsmon.

    SvaraRadera
  4. Märta-Li: Jo, hade man råd med sånt så. Fast hade jag råd med 250k för en lägenhet så skulle det nog bli ett hus i skogen istället..

    SvaraRadera