onsdag 30 september 2009

Mår dåligt...

Av att komma hem. Är inte det rätt sjukt?

Har haft en riktigt bra dag idag, kom upp i god tid imorse vilket lade grunden för en bra dag på jobbet (ingen stress, allt hanns med någotsånär bra, köra fin hyrbil osv.) Sen iväg till Birsta och träffa syster m. familj, käka gott käk, springa på IKEA och Birsta City, byta tröjan jag köpte tidigare i veckan och köpa lite gott kaffe...

In på MM och snacka med Emil, fixa laddare till mobilen (äntligen) och sen över på Bauhaus och fixa lite grejer till nytt lägenhets-projekt...
Njuter av att snacka lite skit med personal här, kassatjejen där och även med en okänd medmänniska på parkeringen.

Sen hem... och allt bara dör. Nattsvart. Släpper alla inköp i köket och lägger mig på soffan. Tomt. Vaaaafan.
Det måste väl vara mer än såhär?
Orkar inte komma hem till tomhet längre, jag är inte skapt för det.

Stannar i Stöde imorrn kväll efter jobbet, jobbar hela nästa vecka oxå, så kanske stannar än längre hos Mor? Hjälpa till med att städa in hösten, laga lite god mat, inte känna sig ensam?

Äh. Tar och traskar ner i säng istället. Änsålänge så sover jag iallafall bra, kram å natten!

3 kommentarer:

  1. Hmm... förstår så himla väl vad du menar -- been there, done that. :o(
    För tillfället har jag ju sällskap varje dag, dygnet runt, men rätt snart har jag ju eget boende igen -- och då är jag snabbt tillbaka till The Solitude.
    Jag ska emellertid försöka "mota Olle i grind" genom att gå kurser, motionera och tillbringa mer tid utomhus (promenera). Om det funkar återstår att se, men försöka måste man ju.
    Let me know if you find an antidote or cure!

    SvaraRadera
  2. Inge vidare det där du...
    Du får se till att försöka hitta på saker, sysselsätta dig mer - om du känner att det ger något kanske.

    När jag har mått dåligt och varit ensam (med tanke på Stefans jobb har det varit perioder under vårt förhållande då jag knappt träffar honom alls, det har mer eller mindre känts som om jag bor ensam/är ensam) har jag dragit igång med dessa spelkvällar som jag och några vänner har, och filmkvällar.. jag bjöd också in mig helt fräckt hos vänner och familj. ;) Började träna också, så jag kom hemifrån.

    Bara mina tips det.. Kram!

    SvaraRadera
  3. @Mamsen: mmm, jag hojtar om jag hittar nån kur :)
    Promenader och frisk luft är alltid fint för att hålla humöret uppe, det får man ju ändå säga!

    @Nattfrost: Jomen det är ju filmkvällar och hångelkvällar och cykling och sällskap och allt, men när man sen kommer hem till en tom soffa/säng/frukostbord så känns det lika.. tomt... ändå! Det är nästan värre när man har varit och gjort saker och sen kommer hem, än när man bara suttit hemma och degat en hel dag...

    SvaraRadera