söndag 29 mars 2009

Biskop!

Eftersom jag aldrig hade varit på Bishops Arms, så bestämdes det för ett tag sedan att det var tid att dra med mig dit! Så i fredags var det dags, trots att Emil var sjuk och inte kunde komma med (vi får öla ändå sen!)

Väldigt trevligt där, måste säga att jag älskar deras text på hemsidan:

''Vi har gjort det enkelt för oss. Vår publik gillar att prata med varandra. Därför har vi låg volym på musiken, ingen trubadur, inga spelmaskiner och inga tv apparater.''

Precis som jag vill ha det!
Har funderat ett tag nu i efterhand på alkohol-priserna dock, är verkligen lokalhyra och serveringstillstånd så otroligt dyrt, eller är krogar riktiga kassa-kor?

Prisex:
4cl McAllan 12years
The Bishops Arms: 92 kronor
Systembolaget: 26,8 kronor ((469/70)*4))

Saftig prisskillnad!
Märk väl att jag gärna betalar det priser för en 4:a whiskey på en bra pub, men man kan ibland undra varför man inte startar en öl/whiskey-pub själv...

1 kommentar:

  1. Aha, ja allt är trevligare på sommaren ^^

    Vet inte hur det ligger till men tänk bara vilket påslag det är på kaffe och kaka på valfritt fik :P

    SvaraRadera