tisdag 27 oktober 2009

Bevingade ord...

Sitter och funderar på vad jag ska göra i sovrummet, funderar på en tavla med text på, eller ev. text direkt på väggen... Hittar lite spännande fraser som kan göra sig bra i sovrummet, eller vad tycker ni?


''När katten är borta, dansar råttorna på bordet''

''Omväxling förnöjer''

''Själv är bäste dräng''

''Repetition är kunskapens moder''

''Även den bäste kan fela''

''Alla goda ting är tre''


En del kanske är lite öppna för feltolkning... Eller är det bara min sjuka hjärna som läser in saker som inte finns då *ler*

Men jag tror att det i slutändan blir ''Den som sover syndar icke''

4 kommentarer:

  1. "Övning ger färdighet"? "En gång är ingen gång, två gånger är en vana?" ;)

    Ja det måste väl ha varit nån gång då. 99-00, massor med år sedan :P

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag vet inte alls om jag bloggar om tre år faktiskt, men som det känns nu så lär jag göra det - för det är som sagt min dagbok på något sätt, och en dagbok är bra grejer.
    Men, man vet ju aldrig om jag helt plötsligt känner att jag är skitless på bloggen, men just nu är bloggen min goda vän som jag berättar allt för.

    SvaraRadera
  3. "Just idag är jag stark" ? =)

    Gillar den som sover syndar icke också =)

    SvaraRadera
  4. Hm. Vilken text du ska välja är helt upp till dig själv. Jag tycker du ska skriva det på en tavla. För tänk om du flyttar. Är det inte bättre att kunna ta med tavlan istället för att lämna orden på väggen?

    Annars gillar jag den idén med sk "väggord"

    SvaraRadera