tisdag 27 oktober 2009

Stockholm, någon?

Det pågår en utställning på moderna museet i Stockholm nu som jag otroligt gärna skulle vilja åka ner på, nämligen om Salvador Dalí, läs mer här.

Jag har länge varit förtjust i Dalí och jag minns särskilt när jag slog ihjäl några timmar på biblioteket i Jönköping när jag hittade en otroligt tjock bok med all möjlig information om honom. Jag satt länge där och korsläste ur olika biografier, bläddrade igenom massor av exempel på hans konst och glömde helt bort tiden...


Ballerina - Har prytt väggen i mitt pojkrum i många år nu...

(Just den här delen av utställningen låter väl kanske mer konstig än konstnärlig:
''Utställningen är uppdelad i två rum med tre dörrpar som skiljer rummen åt. Ett dörrpar är låst och blir en metafor för något oåtkomligt'')

2 kommentarer:

  1. Jag är på! En över-dagen-tripp a la -99? ;D

    SvaraRadera
  2. "Ett dörrpar är låst och blir en metafor för något oåtkomligt."

    HSAHAHAHAHAHAHHAAH!

    SvaraRadera