torsdag 11 februari 2010

Alla tiders kollektivtrafik!

Tänkte hinna med ett till inlägg idag, när jag nu har kommit igång så bra! :D

Ramlade över ett intressant projekt idag när jag var på youtube och snurrade, nämligen bloggen ''the Tram Sessions''.

Tänk dig att sitta på en tråkig kollektivtrafikbuss/spårvagn/tunnelbana när plötsligt tystnade bryts av lite levande musik? Bor man i Göteborg kan man nu ha sådan tur ibland... Läs mer på bloggen för info och för att kika på vad som har spelats upp till nu, jag blev väldigt glad när jag hittade en av mina nya favoritartister från 2009 i en av deras videor, David Urwitz:



Skön idé, skön musik, skön spårvagnstur!

Bland andra artister som dykt upp på bloggen märks namn som; Bruket, Detektivbyrån, Florence Valentin och många många andra, hoppa in o läs, vetja!

Projektet har såklart även uppmärksammats på andra sidor:
Göteborgspop live på spårvagnen @ SR.se
Spela cello på spårvagnen @ SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar